Category: Uudised

Kliendi lugu: Keila Perearstikeskus, Maarika Värav

Meditsiiniteenuse osutamise juures on esinevalt ettevõtlusest üks huvitav erinevus – meie puhul on nii, et mida paremini oma tööd teeme, seda vähem meil on patsiente (kliente). Seetõttu perearstikeskuses ei saa öelda, et IT lahenduste hästi toimimine, uhked kodulehed või sotsiaalmeedia meile rohkem patsiente tooks.

Teisalt on meditsiiniteenuse ostuamisel IT lahenduste laitmatu toimimine isegi olulisema tähtsusega, kui enamikus äriettevõtetes – kui meie süsteemid peaksid maas olema, siis ei saa inimese abi oma kõige olulisema vara, tervise, eest hoolitsemiks. Kui meie oma tööd teha ei saa, siis kaotatut on raske rahasse panna.

Trumpitiga oleme koostööd teinud juba 7 aastat. Iseloomustaksin seda koostööd veidi nagu “vanapaari,” kus üks osapool mõistab teist juba poole lause pealt ja palju asju saab tehtud ilma palumatagi. Meie suhe on inimeste suhe ja usun, et see peaks IT ettevõtte ja kliendi vahel nii ka olema.

Meie leidsime Trumpiti ning saime nende kliendiks läbi Medisofti, kes pakub Eestis kõige laiemalt levinud perearstikeskuse tarkvara – loodan, et ka teised perearstikeskused leiavad Trumpiti sest nendega koos töötades saame meie keskenduda oma alale ja olla head arstid ning õed selle asemel, et olla samal ajal IT spetsialistid. Selleks on meil Trumpit.

Delfi kirjutab: Trumpit Solutions kliendid võivad olla Eesti ühed õnnelikumad IT teenuste kasutajad

Trumpit Solutions OÜ on Edukas Eesti Ettevõte, kelle peamiseks eesmärgiks on pakkuda personaliseerituid IT täisteenuseid nii suurtele kui ka väiksele ning väga nõudlikele klientidele.

Ettevõte on Eesti turul tegutsenud juba üksteist aastat ning omab suurt kogemustepagasit nii riist- kui ka tarkavara haldamisel ja arendamisel. Ettevõte tegemistest andis põgusa ülevaate ettevõtte äriarenduse juht Rando Pärna.

Milline on Trumpit Solutions OÜ saamislugu?

„Ettevõtte loomise idee tuli eeskätt IT valdkonna vajadusest ning Trumpit Solutions OÜ sai loodud tänu koostööle heade klientidega, kellest osa me teenindame tänaseni. Ettevõtte asutaja Kenno Kink teenindas suuri kliente juba oma eelmistes ametites, olles tööl ettevõtetes Microlink ja Ordi. Ka täna aitab Kenno keerulisemaid olukordi isiklikult lahendada,“ räägib Pärna.

Kuidas iseloomustaksid ettevõtet?

„IT teenuste turul jagunevad teenusepakkujad reeglina kahte suuremasse rühma – soodsamad pakkujad suurtele massidele ning erilahendustega tegelevad pakkujad. Trumpit Solutions kuulub nende viimaste hulka. Erilise näitena võib tuua, et Trumpit haldab ja hooldab lisaks keerulistele serverilahendustele ning arvutivõrkudele näiteks ka produktsioonis kasutatavaid roboteid ning laevatehase tööstusseadmeid. Trumpiti kliendid ei osta pea kunagi mitte lihtsalt remonti või hooldust vaid Trumpiti vastutust lahenduste toimimise eest,“ lisab ta.

Milline on ettevõtte kõige suurem tugevus ja eelis?

Rando toob ettevõtte põhiväärtuseks kiire ja professionaalse klienditeeninduse, mille tulemuseks on lojaalse kliendi ja teenusepakkuja koostöö. „Ei ole tähtis, mis on kellaaeg, päev või ilm, kliendi mure tuleb ära lahendada. Selleks, et kommunikatsioon oleks mugav, on Trumpit korraliku IT ettevõttena klientidega suhtlemiseks ja nende õnnelikuna hoidmiseks ehitanud asjalikud infosüsteemid, nii nagu seda võiks teha iga ettevõte. Trumpiti lahendused aitavad kliente teavitada probleemidest, litsentside ja seadmete aegumistest ning muudest olulistest sündmustest. Samasuguseid süsteeme loob Trumpit ka oma klientidele. Meie soov on, et kõik kliendid oleksid sama head, kui Trumpiti kliendid,“ jutustab Pärna ning toob ühe näite.

„Paar aastast tagasi helistas meie klient laupäevasel päeval murega, et tema serveriruumis Tallinnas uputab. Ettevõtte juht Kenno istus seepeale autosse, jättes pooleli kartulivõtu Kesk-Eestis ning sõitis probleemi lahendama. Kõik serverid, teised tähtsad seadmed ja kliendi andmed said päästetud (uputus jäi küll santehnikute likvideerida) ning kartulivõtt võis jätkuda. Selliste põhimõtete järgi Trumpit töötabki,“ ütleb Pärna veendunult.

Trumpiti meeskond usub, et „Edukas Eesti Ettevõte“ tunnistus on väärt tunnustus ning kasutab seda oma brändingus – kodulehel, e-maili jalustes ja kontori seinal.

3 võimalust, millega tõhustad meeskonnatööd

Alates 2018 augusti lõpust pakub Trumpit Promail-meiliteenuse abil uusi lahendusi, mis aitavad tööd planeerida ja piiravad sinu postkasti tulevat rämpsposti.

1. Anna teada, millega tegeled
Koostöö üks suuremaid takistusi on see, kui meeskond kurdab, et „info ei liigu“. Nüüd on võimalik seda parandada. Võid koostada endale ülesande ja seda kolleegidega jagada, andmaks neile teada, millega täpselt tegeled. Samal viisil saad koostada ja suunata ülesandeid teisele meeskonna liikmetele.

2. Planeeri kohtumisi, ruume, aegu
Kõik Promaili postkastid sisaldavad nüüd uut kalendrit, millel on mitu lisavõimalust. Selle abil saad kaaslastega jagada teavet, millal sa oled hõivatud ning millised ajad sobiksid kohtumiseks. Niisamuti on uues kalendris võimalik kohtumine kokku leppida. Samal kombel saad ülevaate ka sellest, millised koosolekuruumid on vabad, ning sobiva koha enda jaoks kinni panna.

3. Ära saada laiali rämpsposti
Mida sa tunned, kui järjekordne rämpskiri su postkasti tuleb? Tüdimust, viha, pettumust? Aga kui saabub viirust kandev postitus?
Sama tunneb ka see, kes saab sinult rämpskirja. Nüüd oleme Promaili postkastid varustanud uue tõhusa pilvepõhise rämpsposti- ja viirusetõrjeprogrammiga Cyren, mille kohta võid täpsemalt lugeda siit.
Kõigi nende võimaluste kasutamiseks ei ole sul endal tarvis midagi teha, kõik seadistused on juba aktiivsed ja postkastide eest tasu kõrgemaks ei tõuse.

Tekkis huvi? Võta ühendust: [email protected]. Küsi juurde ka e-postkasti automaatset arhiveerimis ja varundus lahendust.

7 põhimõtet, kuidas sina saad olla edukam

5. juulil 2018 väljastas Creditinfo Trumpitile sertifikaadi Edukas Eesti ettevõte 2014–2018. See sertifikaat näitab, et viimase viie majandusaasta jookul (2013–2017) on ettevõtte krediitireiting olnud pidevalt kõrge. Ainult 3,4% Eesti ettevõtest on selline saavutus ette näidata. Kuidas me selleni oleme jõudnud?

 

  • Mõtleme läbi skeemi, kuidas kriisiolukorras toimida.

    Meie töös tuleb ikka ette olukordi, mis nõuavad kiiret tegutsemist (IT-süsteemide, serverite vm rikked, võrgukatkestused). Neis situatsioonides loeb kiirus ja pole võimalik pikalt juurelda või hakata projekti koostamise peale aega kulutama. Samas on selliste olukordade tegevusskeemid võimalik üldjoontes juba enne paika panna ja läbi mängida, nii et saame kohe keskenduda olulisele ning jätta teisejärgulised probleemid hilisemaks.

  • Visualiseerime suurte projektide lahendused.

    Kodulehtede, veebirakenduste jt arendamist vajavate süsteemide puhul võtame aega, et paberi ja pastakaga üles joonistada, mida me tegema hakkame.

  • Leiame üles tegeliku probleemi.

    Probleeme on seinast seina ja väga sagedasti viib üks probleem teiseni ja tuum või põhjus on hoopis mujal, kui esialgu paistab. Lihtne näide: kui kliendi serveriruumis serverid ja seadmed vahelduva eduga töötavad ja ükshaaval rivist välja lähevad, siis on väga ebatõenäoline, et korraga ilmneks erinevatel seadmetel samad vead. Kaughalduse teel osutus see probleem väga keeruliseks. Kohale minnes selgus, et serveriruumi kohal ülemisel korrusel oli veeuputus ja tuli kiiresti serveriruumi veekahjustuste eest kaitsma hakata; IT-teadmiste asemel oli vaja piltlikult öeldes põrandalappi.

  • Võtame riske.

    Sõlmides lepinguid Eestisse uute toodete ja teenuste toomiseks, ei tea me alguses, kas ja kuidas see käima läheb. Või tarkvaralahendused, mida oleme arendanud tänaseks kolm-neli aastat – kas need toovad ükskord tagasi ka midagi? Ei tea täpselt, kuid võttes riske, arendame ikkagi Trumpautot, MailStore’i jja Axigeni teenuseid edasi.

  • Mõtleme suurelt ja kaugele ette.

    Loeme uudiseid, et olla kursis, kuhu maailm arenemas on. Küberrünnakud, krüptoviirused jms on juba täna meie ümber ja on põhjust arvata, et need ei kao kuskile ning enda kaitsmine nende eest muutub üha olulisemaks.

  • Teeme hästi või ei tee üldse.

    Me ei paku kunagi poolikuid, halbu või odavaid lahendusi. Kui meilt küsitakse odavat ja head teenust, siis vastame, et vaja on võtta mõlemad, sest koos nad ei eksisteeri. Arendame täiuslikke lahendusi algusest lõpuni.

  • Teeme seda, mis meile meeldib ja mida me oskame.

    Kui me hakkaks loendama asju, mida me ei oska, siis tuleks nimekiri ülimalt pikk. Meie inimesed on kõik IT-d õppinud või õppimas ja igaüks on spetsialiseerunud mingile kindlale valdkonnale: programmeerija, elektroonik, IT-spetsialist või IT-projekti juht. On põnev jälgida, kuidas süsteemid meie ümber töötavad, millised programmid, äpid, veebilahendused, nutiseadmed on olemas või kuidas internet on muutnud meie igapäevast suhtlemist, ostmisharjumusi, info liikumist, meelelahutamist jpm. Hoiame end kursis selle väga kiirelt areneva valdkonnaga, sest muudmoodi ei olegi võimalik head IT-teenust pakkuda.

 

 

Aastad 2014–2018 on olnud Trumpiti jaoks väga tegusad ja muutusterohked.

2014.

aasta alguses tegutses Trumpit veel osaühingu Iceit nime all. 22. jaanuaril 2014 alustasime uue brändi loomist. 9. aprillil 2014 tuli esimest korda sadade nime seast lauale nimi Trumpit – Your Trump in IT Solutions. 21. aprillil 2014 otsustasimegi jääda selle nime juurde. Samal päeval alustati ka logo kavandamisega.

4. mail 2014 valmisid esimesed kavandid uuest logost. Väljavalitud tumesinine värvilahendus sümboliseerib usaldust, turvatunnet, autoriteetsust ja professionaalsust. Septembris 2014 hakkasime tegema Trumpitile uut veebi.

2014. väljastas Creditinfo Trumpitile Hea (A) krediidireitingut kinnitava sertifikaadi 2013. aasta majandustulemuste põhjal.
2015. aasta lõpuks olid eemaldatud Iceiti veeb ja kaubamärk kasutuselt kadunud ning nende asemele oli tulnud Trumpit koos uue juriidilise nime OÜ Trumpit Solutions.
15. mail 2015 väljastas Eesti Patendiamet Trumpitile kaubamärgitunnistuse nr 52883.

2015

väljastas Creditinfo Trumpitile Väga Hea (AA) krediidireitingut kinnitava sertifikaadi 2014. aasta majandustulemuste põhjal.
Aprillis 2016 saime teate, et meie Kotka tänava kontoriruumide rendileping lõpetatakse. Leidsime uue kontori aadressil Keemia 4 / Endla 69 ning ostsime selle ära. Muuhulgas saime niimoodi endale korraliku eraldiseisva serveriruumi, millest olime ammu unistanud.

2016

väljastas Creditinfo Trumpitile Väga Hea (AA) krediidireitingut kinnitava sertifikaadi 2015. aasta majandustulemuste põhjal.

2017

väljastas Creditinfo Trumpitile Väga Hea (AA) krediidireitingut kinnitava sertifikaadi 2016. aasta majandustulemuste põhjal.

2017 detsembris väljastas Äripäev Trumpitile gaselli sertifikaadi. Gasellettevõtted on kolme aasta jooksul kasvatanud käivet ja kasumit rohkem kui 50%, loonud kõige rohkem uusi töökohti ning kannavad endas kiiresti areneva ettevõtte olulisi omadusi: paindlikkus, kiirus, julgus. Vaid alla 1% Eesti ettevõtetest on gasellid.

 

Trumpit intervjuu – Rando Pärna

Nimi: Rando Pärna

Ettevõte/organisatsioon: Presenter konsultatsiooniäri ja Seed Forum start-upi värk

Amet: eestvedaja ja tagantlükkaja

Vingeks alguseks nimeta üks imelik, põnev või naljakas fakt enda kohta, mida võibolla enamus inimesi ei tea, aga mida sa oled nõus meie lugejatega jagama.
Ma tean Austraalia hümni sõnu peast.

Mida sa täpselt teed ehk kirjelda oma igapäevast tegevust.
Põhiliselt aitan oma klientidel lahendada väljakutseid, mis seostuvad rahaga. Nendel, kes raha kaasavad, aitan mõelda, kuidas seda kõige paremini küsida, kelle käest ja mida vastu pakkuda. Neil, kel juba raha on, aitan vahel leida huvitavaid projekte, kuhu seda paigutada.
Detailsemalt võiksin öelda, et minu päevane töö on küsida keerulisi küsimusi nendelt, kes tahavad raha saada või paigutada, et nad oskaksid enda jaoks oma vajadused õigesti sõnastada ja sellest lähtuvalt tarkasid otsuseid teha.
Mõnes start-upis löön ka kaasa.

Miks sa seda teed?
Sellepärast, et raha paneb rattad käima ning sellepärast, et rahaga on alati see probleem, et teda on kusagil liiga palju ja kusagil mujal liiga vähe.

PC vs Mac

Mac

Mis tarkvara su arvutis leidub?
Kõige tavalisem. Mitte midagi põnevat ilmselt. Vähemalt 3 erinevat veebi browserit, sest nii tundub turvalisem.

Mis paneb sind jagama sisu sotsiaalmeedias?

Huumor; oluline uudis, mille tõsiseltvõetavus ja allikas on kontrollitavad; kellegi teise väga suur häda (aga oluline ka eelmise punkti rakendatavus).

 

Rando Pärna

Mingi mälestus Trumpit ja sinu koostööst?

IT Halduse ettevõtte puhul on minu meelest kõige parem mälestus see, kui sa midagi ei mäleta – järelikult kõik on korras ja lahendatud. Inimliku poole pealt võin öelda ilmselt seda, et Kenno Kink vastab hädasolijale ka öötundidel, kui vaja 🙂

Suurim IT probleem sinu elus?

See, et ma ei saa lihtsate meetoditega kodus kontrollida, mida lapsed netis teha saavad ja mida mitte. Porte kinni keerata ja muid vigureid teha. Kellaajaliselt.

Lemmik startup või IT ettevõte?

Funderbeam

Mis on olnud sinu suurim ebaõnnestumine ja mis sa sellest õppisid?

Ilmselt oli see hetk, kui mingil põhjusel arvasin, et mul pole vaja eriti rohkem enam õppida. Võibolla mingi 25-aastaselt korraks tuli. Raamatute lugemisega läks muidugi varem nihu – keskkooli ajal. Ja nüüd tagantjärgi on jube raske järele jõuda – uut keelt õppida, kõiki neid lugemata lehekülgi järele lugeda. Ja ise kirjutada.

Õppisin, et õppimist ei tohi kunagi katki jätta, siis oled suht kiiresti mõttetu mees valmis.

 

Mida sa teeksid, kui sul kaob pikaks perioodiks ära elekter ja internet?

Oleneb, kui pikaks, aga iseendaga mul küll igav ei hakka. Pigem unistan iga päev sellest, et elekter ära kaoks. Oleneb muidugi, kus olla, kui kaob. Suures Lääne-Euroopa linnas oleks päris nutune, aga Pärnu lähedal maal oleks super.

Siis saaks inimestega rääkida ilma tähelepanu jagamata ja saaks kuulata, mis ümberringi toimub ilma kõrvaklappideta ja raadiota ja TV-ta. Ja siis saaks mõelda.

Kes on sinu eeskujud?

Mul on iga päev uued eeskujud. Eelkõige need inimesed, kes iga päev minu ümber teevad asju ja saavad hakkama. Start-up’i inimesed ja ametnikud, kes võitlevad selle üldise arvamusega, et nad ei tee midagi, aga tegelikult väga palju teevad ja siis veel poliitikud, kes kogu aeg peksa saavad iga asja eest, et nad teevad kõike valesti, aga samas keegi teine paremini ka ei tee.

Kõik vaatavad pealt ja vinguvad. Need tegijad inimesed ongi minu eeskujud. Ja lapsed on eeskujuks. Tahad midagi – jonni, saad. Vaja kusagile ronida või pääseda – imelised lahendused. Neilt on palju õppida.

Millist veebipõhist tööriista sina kasutad/vajalikuks pead, mida kindlasti soovitaksid ka teistele?

Weekdone on mõnus ja Slack ka. Google docs. Standard värk. Toggl ka vist.

Soovita paar raamatut või blogi, mis on sind ennast kõige rohkem mõjutanud.

Tim Ferriss Show podcast kindlalt, alguses vist oli “Rikas isa Vaene isa” ka päris tähtis. Siis oli Jack Welch’i “Winning” ja “Who Moved my Cheese.”

Aga ühest asjast olen aru saanud – ilukirjandust peab ka lugema/kuulama, muidu pea ei lähe lukust lahti – mulle meeldivad need igasugused “Kääbikud,” “Sõrmuste isandad” ja kindlasti “The Graveyard Book” (Neil Gaiman).

Soovita mõnda ettevõtjat selles rubriigis osalema.

Tõnu Kõiv, Hertsog Lift

Täname sind Rando, kogu Trumpit tiimi poolt 🙂

Kui see intervjuu sulle meeldis, siis palun jaga seda ka sõpradega!

Trumpit on gasellettevõte

Gasellettevõtted on kolme aasta jooksul kasvatanud käivet ja kasumit rohkem kui 50%. Loovad kõige rohkem uusi töökohti, kannavad endas kiiresti areneva ettevõtte olulisi omadusi – paindlikkus, kiirus, julgus. Vaid alla 1% Eesti ettevõtetest on gasellid.

 

 

Sharepoint ja Infowise Ultimate Forms

Kõik, kes on oma ettevõtte asjaajamist korrastades avastanud Microsofti SharePointi platvormi, on kindlasti kokku puutunud ka olukorraga, kus mingi ülesande täitmine vaid SharePointi enda vahenditega on osutunud oodatust keerukamaks. Me teame, et SharePointi platvormile on võimalik programmeerida ka ise rakendusi ja luua peaaegu ükskõik kui keerulisi lahendusi, kuid see tähendab programmeerimise oskusega spetsialisti palkamist, koolitamist ja tema kurssi viimist asutuse vajadustega. Selles olukorras tuleb appi Infowise Solutionsi poolt loodud SharePointi rakendustarvara Ultimate Forms.

Mis on Infowise Ultimate Forms?
Ultimate Forms on komplekt erinevatest rakendustarkvara komponentidest, mis on loodud spetsiaalselt Sharepoint On Premises (kohalik SP server) või Office 365 (Microsofti SP pilvepakett) platvormile. Need laiendavad SharePointi niigi rikkalikku funktsionaalsust veelgi.

Kõige tähtsam lisaväärtus peitub aga selles, et Ultimate Formsi laiendused võimaldavad luua SharePointi platvormile erilahendusi programmeerimisoskust omamata. Keerukaid töövoogusid või visuaalsete indikaatoritega loendivaateid saavad luua nüüd mitte ainult IT-spetsialistid, vaid ka ärisuuna töötajad, kes ei pea tundma arvutikoodi. Lihtsa vaevaga saab määrata veebivormidele dünaamilisi vaikeväärtusi, määrata igale väljale eriõigusi vastavalt kasutaja rollile, luua ajastatud teavitusi ning meeldetuletusi, kujundada erivaateid printimiseks, disainida graafikuid, kajastamaks visuaalselt loendi väärtuseid ja veel palju-palju muud.

Vormide kujundamine on lihtne. On tulnud ette, et SharePointi enda vormide kujundus pole just kõige ülevaatlikum ja kasutajasõbralikum? InfoWise Ultimate Forms pakub võimaluse lihtsa vaevaga muuta vormid mitmeveeruliseks, jagada erinevad veerud eraldi TABide alla ja isegi piirata TABide nähtavust või kirjutamisõigust vastavalt kasutaja rollile. Kliki vasakul asuvale pildile, et näha suuremalt.

Loendite kujundamisel saab kasutada mitmeid visuaalseid indikaatoreid. Kas on tekkinud soov, et SharePointi loendis võiks visuaalselt olla näha, kui kaugel on eesmärgi täitmine või kas mõne üksusega on midagi korrast ära? Ultimate Forms aitab luua selliseid visuaalseid väljundeid kõigest mõne minutiga ja ei nõua mingit koodi tundmist.

Rikasta oma lehed dünaamiliste graafikutega. InfoWise Smart Chart Pro moodul võimaldab luua dünaamilisi graafikuid, mis võtavad oma lähteandmed SharePointi loendist. Muutes või lisades kirjeid loendisse, muutub kohe ka graafiline pilt.

Laiad võimalused luua ise ajastatud või tingitud sündmusi. Kas on tekkinud soov käivitada mingi tegevus juhul, kui muutub mõne üksuse/kirje kindel väli? Kas on olnud vajadust kontrollida kindla intervalliga mingeid tingimusi ja vajadusel luua tööülesandeid, saata teavitusi või teha seepeale muudatusi mõnes teises loendis? Tööprotsesside automatiseerimiseks on Infowise Smart Actioniga võimalik luua toiminguid, mis muudavad automaatselt üksusi teistes loendites, saadavad teavitusi, loovad uusi üksusi või koguni terveid saite. Samuti on võimalik automaatselt muuta üksuste õiguseid delikaatse info kaitsmiseks või täiendada kasutajainfot võrguhalduskeskonnas Active Directory.

Need olid üksikud näited võimalustest, mida Infowise SharePointile juurde pakub. Ultimate Forms on kasutajasõbralik ja ei nõua IT-haridusega programmeerimise oskust, vaid pakub kasutajaliidest, kus menüüde ning valikute abil saavad lihtsaid ja keerukamaid lahendusi luua spetsialistid ka väljaspool IT-osakonda.

Trumpit ja Infowise Ultimate Forms
Trumpit Solutions on juba aastaid turustanud InfoWise’i tooteid Eestis ning meie meeskonnas on spetsialiste, kes oskavad nõustada ja suunata InfoWise’i ning SharePointi platvormi kasutamisel. Pakume ka konsultatsiooni ning kohapealset kasutajatuge eesti, vene ja inglise keeles.

Trumpit Solutions ei ole Infowise’i tarkvara tootja. Oleme InfoWise Solutionsi partner ja edasimüüja Eestis.
Huvi korral küsi täiendavat infot siit.

 

Trumpiti panus heategevusse: www.lasteliit.ee valmis tasuta

Trumpit otsustas Asenduskodude Laste Liitu toetada sellega, et tegi neile tasuta kodulehe. Lastega seotud heategevust on Trumpit toetanud firma rajamisest peale.

Trumpit oli pikka aega Unicefi Eesti rahvuskomitee toetaja. Kui aga Unicef otsustas Eesti kontori sulgeda, siis hakati toetama asenduskodu taustaga lapsi.

Asenduskodude Laste Liidu (ALL) asutasid aastal 2012 kaks noort, kes ise asendusperes kasvanud ning kes soovisid jagada isiklikku kogemust teiste sealt pärit noortega. 2013 alustas ALL seminaride korraldamisega ning see on tänaseni jäänud liidu üheks põhitegevuseks. Mitmepäevasel seminaril jagatakse varsti iseseisvat elu alustavatele noortele teadmisi asjadest, mida kool ei õpeta, ennekõike töö leidmisega seotut – kuidas koostada CV-d, kuidas käituda tööintervjuul jms. Loenguvälisel ajal pakutakse ka meelelahutust, minnakse seiklusparki, ujulasse või lõbustusparki, samuti saavad noored omavahel kogemusi vahetada eri asendusperede kohta. Seminarid on tasuta.

Lisaks korraldab ALL jõulude ajal annetuskampaaniaid ning aitab noortel leida suveks esimest töökohta.

Vaata kodulehte www.lasteliit.ee ja anna Sinagi oma panus heategevusse. Toetamise kohta leiad info siit

Eduka ettevõtte tunnistus – Edukas ettevõte 2017

Täna väljastas meile Creditinfo eduka ettevõtte tunnistuse eelmise aasta majandusandmete põhjal. Sellel korral on reiting väga hea (AA) eelmise aasta hea (A) asemel.

Uus teenus: iPhone’i aku vahetamine

Kuidas ma aru saan, et aku vajab väljavahetamist?

Kui pead oma iPhone’i laadima iga päev või lausa iga paari tunni tagant, siis tõenäoliselt on selle aku väsinud ning tuleks välja vahetada. Tavaliselt peab aku vastu , pärast seda lüheneb tööaeg tunduvalt.

>

Kas ma saan akut ise vahetada?

Aku vahetamiseks tuleb iPhone avada spetsiaalsete tööriistadega, mis ei vigasta ega kriimusta telefoni. Ise telefoni avama hakata pole hea mõte, sest nii võib telefon viga saada ja kasutuskõlbmatuks muutuda.

Kui kaua aku vahetamine aega võtab?

iPhone aku vahetamine võtab sõltuvalt mudelist aega pool kuni poolteist tundi, nii et saame selle ette võtta kas ootetööna või teha valmis järgmiseks päevaks. Kes eelistab kohaletulemisele pakiautomaati, võib telefoni ka selle abil meile saata ning hiljem telefonile pakiautomaati järele minna.
Enne aku vahetuse kallale asumist on kindlasti mõttekas teha telefonis olevast infost koopia. Kui soovid, võid seda teha ise, aga võid selle ülesande ka meile jätta.

Kuidas teha nii, et aku võimalikult kaua vastu peaks?

Apple soovitab mitte jätta iPhone’i sooja kohta (nt suvepäeval autosse) või päikese kätte, kuna üle 35-kraadine kuumus mõjub akule halvasti. Samal põhjusel ei ole soovitatav kasutada paksust materjalist ümbriseid sel ajal, kui telefoniga mängitakse või filme vaadatakse.
Soovitused lasta akul mõnikord täiesti tühjaks saada võisid olla põhjendatud vanema põlvkonna leelisakude puhul, ent praegu kasutatavate liitiumakude korral on soovitus pigem vastupidine: aku täielikku tühjenemast tuleks vältida, sest siis võib tööle hakata kaitsemehhanism, mis aku välja lülitab; sellist akut tavalaadijaga enam tööle panna ei saa ning ainsaks lahenduseks jääbki aku vahetamine. Laadimiseks soovitame kasutada Apple’i enda laadijaid.