Category: Koduleht

5 soovitust, et kodulehe tegemine oleks tulus investeering

Paljud ettevõtjad arvavad, et kodulehe tegemine on kulu. Aga kas see peab nii olema? Meie usume, et läbimõeldud veebileht on investeering, mis võib panustatud raha mitmekordselt tagasi tuua. Hästi tehtud koduleht teeb su äri internetis nähtavaks, edastab informatsiooni ja genereerib päringuid ning müüke. Mida pidada silmas, et koduleht ennast ära tasuks ja raha tagasi tooma hakkaks?

1. Sea eesmärgid

Enne kodulehe tellimist mõtle hoolega läbi, mida soovid uue lehega saavutada ja millised on selle peamised fookused? Kas soovid e-poes tooteid müüa, teenuste päringuid saada, informatsiooni edastada vm? Mida peaksid külastajad esimese asjana lehele sattudes märkama? Eesmärgid mängivad olulist rolli lehe struktuuri paika panemisel, sisu koostamisel ja ka tulemuste analüüsimisel.

2. Suuna klienti soovitud tegevust sooritama

Eesmärgid paigas, on järgmiseks sammuks leida lahendused eesmärkide täitmiseks. Näiteks kui sinu peamiseks eesmärgiks on veebilehelt päringuid saada, siis pane paika kliendi tõenäoline teekond alates lehele tulemisest kuni päringuvormi täitmiseni. Milliseid lehti külastaja sel teekonnal tõenäoliselt vaatab ja kuidas saad sa teda aina edasi suunata soovitud tegevust sooritama?

3. Telli mobiilisõbralik ja kiire koduleht

Nutitelefonid on saanud meie igapäeva lahutamatuks osaks ja aina rohkem inimesi kasutab korraga lausa mitut seadet. Lisaks on mitte skaleeruva lehega keeruline Google’i otsingutes häid positsioone saavutada. See tähendab, et kui sinu koduleht ei kohandu erinevatele ekraanidele (testi olemasoleva kodulehe mobiilisõbralikkust siin) ning pole mobiilis ja tahvelarvutis mugavalt loetav, kaotad potentsiaalseid kliente. Kuna mobiilikasutajad soovivad tihtipeale informatsiooni leida võimalikult ruttu, on veebilehega parimate tulemuste saamiseks tähtis ka selle kiirus. Viimaste uuringute järgi lahkub 40% tarbijatest lehelt, kui selle laadimine mobiiliga võtab üle 3 sekundi.

4. Pane rõhku nii piltidele, tekstidele kui ka disainile

Kuigi kiirus, funktsionaalsus ja läbimõeldud lehe struktuur mängivad olulist rolli, onsisu see, mis külastajad lõpuks tegutsema paneb. Koosta lehele tekstid, mis annavad selge ülevaate ettevõtte tegevusest ning toovad välja kliendi kasud. Turunduslikult optimeeritud tekstid aitavad su lehel ka paremini Google’i otsingus esile tulla. Ettevõtte kompetentsi esile toomiseks loo tehtud töödest portfoolio ja lisa klientide tagasiside. Illustreeri veebileht ilusate ja asjakohaste piltidega, et tõmmata tähelepanu ja emotsiooni luua. Kasutajasõbralik disain seob sisu tervikuks ning annab sinu kodulehele apaatse välimuse.

5. Analüüsi, täienda ja turunda lehte

Kodulehe tegemine ei tohiks lõppeda lehe laivi minekuga. Kui leht on valmis ja juba mõnda aega üleval olnud, analüüsi (näiteks Google Analyticsi abil), mis töötab ja mis mitte. Trumpitis valmistame kodulehti, mida on hiljem hõlbus täiendada. Nii saad lisada uut sisu, turunduskampaaniaid ja lehe päevakajalisena hoida, ilma et selleks IT-spetsialisti abi vaja oleks.

Kodulehe tegemine Trumpitilt

Kui soovid kiiret ja mobiilisõbralikku kodulehte, mille struktuur ja disain toetaks sinu äri eesmärkide saavutamist, võta ühendust või loe lisaks: kodulehed ja sisuhaldus.

Missugune kodulehe majutus valida, kui erialakeelt ei tunne?

Otsid kohta, kus oma kodulehte hoidma hakata, aga leiad, et pakkumisi pole kuigi lihtne võrrelda, sest need sisaldavad arusaamatuid termineid ning numbreid, mis sulle mitte midagi ei ütle. Kuidas saada teada, millise teenusepakkuja juures on kodulehe majutus kõige otstarbekam?

Kellelt küsida nõu?

Üks võimalus on see, et kirjutad oma probleemist sotsiaalmeedias või võtad teema mõnes foorumis jutuks. Võimalik, et saad terve hulga kasulikke soovitusi, ehkki ei saa kindel olla, kas vastaja teemat ikka valdab.

 

Teine võimalus on see, et lased asja endale selgeks teha inimesel, kes just kodulehtede majutamisega tegelebki. Nii saad olla kindel, et see, mida ostad, on tõesti sinu vajadustele vastav ning sa ise tead täpselt, mille eest maksad.

 

Meie meelest on viimane lahendus märksa usaldusväärsem kui teadmata kelle nõuannetele lootma jäämine. Sellepärast olemegi valmis klientidele või lihtsalt meie teenuse vastu huvi tundvatele inimestele arusaadavalt seletama, mida üks või teine termin tähendab ja milliseid arve tuleks silmas pidada.

Lühikursus: mis on kodulehe majutuse juures oluline?

Kõige rohkem tähelepanu peaks pöörama järgmistele asjadele:

 

  • Turvalisus – kas teenusepakkuja serverid on piisavalt töökindlad, et vältida katkestusi, ning kaitstud tõhusate tulemüüridega, et vältida häkkerite ligipääsu sinu kodulehe andmetele? Kui tihti tehakse andmetest koopiaid (normaalne on, kui seda tehakse kord ööpäevas)?
  • Kiirus – kui palju kulub aega, et külastajale sinu koduleht avaneks? Tänapäevane veebikasutaja on kärsitu, kui ootamisele kulub üle paari sekundi, siis ta lihtsalt lahkub ning kõik see töö ja kulu, mis sa oled teinud, et külastajat oma lehele meelitada, on asjatu.
  • Lisavõimalused – Kui tõhus on e-postkasti spami filter?
  • Klienditeenindus – kas sa tunned, et oled teenusepakkuja jaoks oluline? Kas nendega ühenduse võtmine on meeldiv või selline, et pead end iga kord kokku võtma, kui jälle nõu tahad küsida?

 

Meie jaoks on kodulehe majutus üks põhiteenuseid: Kodulehe majutus. Hea meelega jagame sinuga oma teadmisi. Mõnest kodulehega seotud teemast võid lugeda siitsamast meie blogist: Domeeni registreerimine, Kodulehe valmistamine.

Kellele usaldada oma kodulehe tegemine?

Kui sa pole varem kodulehe tegemise, haldamise ja arendamisega kokku puutunud, siis võib olla raske pakkujaid võrrelda. Räägime selles artiklis, mida võiks kodulehe tegijat valides arvesse võtta.

 

Eri pakkujate hindu ja töö tegemiseks kuluvat aega on kõige lihtsam võrrelda, aga need pole sugugi ainsad, mida vaadata. (Ei, alljärgnev jutt ei ole sellest, miks sa tingimata peaksid kallima pakkumise valima!) Oma kogemuste põhjalt tahaksime välja tuua veel mõned asjad, mis mõjutavad väga palju seda, kas sinu koduleht hakkab täitma neid eesmärke, mida sellelt võiks oodata, ja kas sina jääd lõpuks tulemusega rahule.

Kas tegija tahab sinuga kohtuda?

Iseäranis siis, kui sa arvutialastes terminites ja numbrites ei orienteeru, oleks tähtis vaadata, kes pakkujatest tahab enne pakkumise esitamist sinuga kokku saada. See näitab tõsist suhtumist oma tegevusse ning on märk, et jutt „läheneme igale kliendile personaalselt ja tema vajadusi arvesse võttes“ on ka tegelikult töökultuuri osa. Lisaks on niimoodi kordi suurem tõenäosus, et pakkumine saab tõesti selline, mis töö mahtu ja aega realistlikult ette kujutab. Nii tellijale kui teostajale on stressirohked need olukorrad, kus töö käigus hakkavad välja tulema asjad, mida ei osatud ette näha või mida tegija kujutas hoopis teistmoodi ette kui tellija.

Kas tegija oskab pakkumise niimoodi lahti seletada, et sa sellest aru saad?

Kui sa tellid kodulehe, siis ei pea sa selle jaoks hakkama endale selle valdkonna mõisteid selgeks tegema. Tegija on see, kelle üks ülesanne (ja seejuures väga oluline ülesanne!) on esitada küsimusi nii, et sa oskad vastata, ja vastata sinu küsimustele nii, et sa saad aru, milliseid valikuid sulle pakutakse, kuidas töö kulgeb ning mille eest sa täpselt maksad.

Usalda oma sisetunnet!

Mõne inimesega tekib kohe klapp ja tunne, et ta saab sinust aru, teisega seda ei juhtu. Et kodulehe tegemise juures on vastastikune mõistmine ja usaldus olulised, siis tasub oma sisemist häält kuulda võtta. Lõppude lõpuks peab kodulehe tegemine aitama sul probleeme lahendada, mitte neid juurde tekitama!

 

Meie tööst kodulehe tegemisel võid lugeda siit: 3 olulist nõuannet, et kodulehe valmistamine oleks kiire ja tulemuslik, kodulehed ja sisuhaldus. Oma kogemusest e-poodide tegemisel kirjutasime pikemalt siin: 6 küsimust, et e-poe tegemine oleks edukas.

6 küsimust, et e-poe tegemine oleks edukas

Aina rohkem inimesi teeb oste internetist ja konkurents tarbija tähelepanu üle üha suureneb. Et sinu kaubad esile tuleksid ja kliendid sinu ettevõtet eelistaksid, tuleb e-poe tegemine põhjalikult läbi mõelda ja planeerida. Märksõnadeks on kvaliteet, funktsionaalsus ja tarbija suunamine ostuni. Järgnevalt leiad 6 olulist küsimust, mis on abiks veebipoe tegemisel.

Kas sul on olemas äri- ja turundusplaan?

Äri- ja turundusplaan annavad ülevaate sellest, milliseid teenuseid või tooteid pakkuma hakkad ja kuidas plaanid kliente oma kodulehele saada. Kui tead, kes on sinu e-poe sihtrühm, siis saad vastavalt sellele ka kujunduse tellida, tootefotod valida ja tekstid koostada.

Milliseid tooteid või teenuseid hakkad e-poes müüma?

Võimalikult täpne müügile tulevate toodete ja teenuste nimekiri aitab veebipoe struktuuri paika panna – nii vastab e-poe tegemine algusest peale sinu ettevõtte vajadustele.

Kas sul on e-poe jaoks välja valitud sobiv domeeninimi ja veebilehe majutus?

Hästi valitud domeeninimi jääb inimestele paremini meelde – nii on sinu veebipoodi lihtsam üles leida ja taaskülastada. Kvaliteetne kodulehe majutus aitab tagada selle, et sinu e-pood on kogu aeg live’is ja kõik andmed turvaliselt kaitstud.

Kas olemas on sobivad pildid?

Tarbijad ostavad e-poest silmadega, mistõttu on korralikud fotod müügi suurendamiseks üliolulised. Kuna meie meeskonnas on ka fotograaf, saad kõigele lisaks tellida meilt ka tootepildid oma uue e-poe jaoks.

Kes teeb e-poe ja selle kujunduse?

E-poe ülesehitus ja kujundus peab olema detailselt läbi mõeldud, et külastajatel oleks lihtne tooteid üles leida, nende kohta lisainformatsiooni vaadata ja oste ning päringuid sooritada. Kui lihtsama blogi või kodulehe tegemisega võib hakkama saada ka kogenum arvutikasutaja, siis e-poe tegemine on üldjuhul keerulisem. Vaja on lisada ka kauba eest maksmise ja selle tarne valiku võimalused – see aga eeldab põhjalikke IT-alaseid teadmisi.

Kes hakkab e-poodi haldama?

Aeg-ajalt peab e-poodi ikka uusi tooteid lisama ning müügi suurendamiseks kampaaniaid läbi viima. Soovitame juba enne e-poe valmimist läbi mõelda, kes selle haldamisega ettevõttes tegelema hakkab, nii saame talle näidata, kuidas administreerimispaneeli kasutamine käib ja e-poodi mugavalt uuendada saab.

Kui soovid oma e-poe tegemise plaanidesse kaasata spetsialiste, võta meiega julgelt ühendust!

 

Domeeni registreerimine – milline nimi ja laiend valida?

Domeeni registreerimine sarnaneb ettevõtte ärinime registreerimisele – kuigi protsess on kiire ja lihtne, tuleb valik hoolega läbi mõelda. Hea domeen sobib sinu ettevõttele või organisatsioonile, jääb kergesti meelde ning seda on lihtne trükkida ja hääldada – nii jõuab rohkem inimesi su kodulehele.

Domeeni registreerimine algab nime valikust

Hea domeeninimi on lihtne, selge ning hästi meeldejääv. Domeeninimi valitakse tavaliselt vastavalt tegevusvaldkonnale või ärinimele. See koosneb harilikult tähtedest ja numbritest ning harva kasutatakse ka sidekriipsu. Sidekriipsu kasutamine domeeninime keskel on küll lubatud, kuid teeb selle hääldamise keeruliseks.
Viimaste aastate oluline küsimus on täpitähtede kasutamine. Kuigi domeeni registreerimine täpitähtedega on alates 2011. aastast võimalik, siis meie seda pigem ei soovita, sest väljapool Eestit ei ole klaviatuuridel täpitähti, inimesed ei ole harjunud täpitähtedega domeeninimes ja täpitähti ei toeta ka kõik e-posti rakendused.
Kahte samasugust domeeninime registreerida ei saa. Kontrolli domeeninime saadavust.

Milline domeenilaiend valida?

Domeenilaiendid võib jagada kolmeks:

  • rahvusvahelised ja üldtuntud (.COM, .NET, .ORG, .EU jne),
  • maatunnusega (.EE, .FI, .LV, .LT jne),
  • tegevusvaldkonnale viitavad (.MEDIA, .CLOTHING, .COFFEE jne).

Kui sinu ettevõtte tegevus on suunatud eelkõige Eesti turule, soovitame kasutada .EE laiendiga domeeni. Eesti riigitunnusega domeenid on harjumuspärasemad ja lihtsamini meeldejäävad.
Rahvusvahelisel turul tegutsemiseks sobivad hästi .COM või .EU lõpuga domeenid. Kuigi .EU lõpuga domeene on viimastel aastatel hakatud rohkem kasutama, tasub selle valimist põhjalikult kaaluda, sest võrreldes maatunnustega on see paljudes riikides vähem levinud. Nii soovitame näiteks naaberriikides tegutsedes Soome turu jaoks registreerida eraldi .FI lõpuga domeen ja Läti turu jaoks eraldi .LV domeen.
Muud laiendid, näiteks .MEDIA ja .CLOTHING, pole veel populaarsust saavutanud ja tekitaks enamikes tarbijates praegu veel segadust.

Domeeni registreerimine ja kodulehe majutus

Domeeni registreerimine Trumpiti vahendusel võtab aega keskmiselt 2-3 tundi. Domeeni saad registreerida koos või ilma kodulehe majutuseta. Veebilehe majutuse saad ka hiljem juurde tellida. Samuti saame pakkuda kodulehe majutust, kui oled domeeni juba mõne teise teenusepakkuja juures registreerinud.

Kui Sul tekib küsimusi või soovid täpsemalt lahendust leida, võta meiega julgelt ühendust.

VÕTA ÜHENDUST

3 olulist nõuannet, et kodulehe valmistamine oleks kiire ja tulemuslik

Praegusel internetiajastul on peaaegu igal edukal äril ja organisatsioonil oma veebileht, mis tähendab et tihedas konkurentsis silma paistmiseks ja Google’i otsingus esilehele jõudmiseks peab sinu kodulehekülg olema kvaliteetne ja kaasaegne. Panime kirja 3 soovitust, et kodulehe valmistamine annaks oodatud tulemused ja toetaks sinu äri või organisatsiooni arengut.

Osale kodulehe valmimise protsessis

Kuigi võib tunduda mugav ja lihtne teenusepakkujalt kodulehekülg tellida ja ise selle tegemises mitte osaleda, võib sellest rohkem kahju kui kasu sündida. Tõenäoliselt ei tea teised sinu ettevõtet või organisatsiooni sama hästi kui sina, mis tähendab aga seda, et kodulehele võib üles saada eksitav või lausa vale informatsioon.
Et kirjeldatud stsenaariumit vältida, saa kokku või suhtle interneti vahendusel kodulehe valmistajatega, saada neile vajalikku informatsiooni ning enne veebilehe live’i minekut vaata ka kõik kodulehe tekstid ja pildid ise üle. Mida kiirem ja vahetum suhtlus ning infovahetus, seda kiiremini valmib ka kodulehekülg. Lihtsamad veebilehed on Trumpitis valminud lausa 2 nädalaga.

Koduleht olgu skaleeruv ehk mobiilisõbralik

Üha enam inimesi kasutab internetis surfamiseks ja sobivate teenuste ning toodete leidmiseks mobiiltelefoni või muud nutiseadet. Kui sinu veebileht ei ole kõikvõimalikes seadmetes ühtmoodi hästi nähtav ja loetav, tähendab see halba kasutajakogemust ning kehvemaid positsioone ka otsingumootorites. .

Meie Trumpitis teeme skaleeruvaid kodulehekülgi, mis tähendab et neid on ühtviisi mugav külastada nii süle-, laua- ja tahvelarvuti kui ka nutitelefoniga.

Lase kodulehekülg turunduslikult optimeerida ja täienda selle sisu ka valmimise järel

Et soovitud külastajad sinu veebilehe üles leiaksid ning sinna tagasi tulla tahaksid, kasuta lehel oma oma tegevuse, toodete või teenustega seotud märksõnu, kirjuta harivaid ja huvitavaid tekste ning lisa lehele uudiseid või blogipostitusi. Trumpitis valmistame koduleheküljed, millele on ka spetsiifilisi teadmisi omamata lihtne olemasolevaid tekste muuta ning vajadusel sinna uut sisu sisestada. Samuti lisame kodulehele ka Google’is ja teistes otsingumootorites esile tulevad meta kirjeldused..

Kodulehe valmistamine ei ole raketiteadus, kuid selleks, et tehtud leht eristuks konkurentide omadest, tooks päringuid ja oleks kasutajasõbralik, tasub kodulehe valmistamine tellida spetsialistidelt. Võta ühendust ja leiame koos parima lahenduse.