Category: IT tugi

IT hooldus- ja haldusteenus võib päästa katastroofist

Tööülesannetest tingituna tekkis taas soov arutleda IT haldusteenuse vajalikkuse üle. Näitena kasutaksin ühte viimastest juhtumitest ühe ammuse kliendiga.

Nimelt sai tema kontorisse aastaid tagasi paigaldatud töökindlad serverid koos korralike kõvaketastega. Kõvakettaid sai dubleeritud nii, et poolte purunemisel andmed veel säiliks, nende tähtsus tema äris oli liialt suur.

Ettevõtja oli teinud toona investeeringu, mis pidi pakkuma kogu kontorile sujuva andmetöötluse, kasutuse ja tema jaoks olulisima, laitmatu kliendisuhte päris pikaks ajaks. Südamerahule pani pitsati 2. aastane garantiidokument. Kuna tuliuued seadmed ja IT lahendus sai paika suure varuga, siis tundus hooldusvajadus kliendile tol hetkel teisejärguline, hoolimata asjaolust, et olime seda talle südamele pannud. Väga inimlik, kas pole?

Ja nii juhtus, et ühel päeval, hiljaaegu, peatus kogu ettevõtte töö määramatuks ajaks. Üle poolte kõvaketastest olid lihtsalt ära väsinud ja hoolimata andmete dubleerimisest suur osa neist kadunud. Toonase topeltinvesteeringu mõttekus sai külge suure küsimärgi.

Niisuguseid katastroofe tuleb meie töös ette regulaarselt. Mis oleks saanud teha selle olukorra vältimiseks?

Toon välja mõned lahenduskäigud:
1. Igakuine serveri hooldus-haldusteenus.
RISKID: minimaalsed. Igakuise hooldus- ja haldusteenuse käigus oleksime tuvastanud kõik vead ja probleemid IT- süsteemides. Enamus neist oleks lahenenud enne, kui klient neid märganudki oleks. Iga probleem ja tõrge jõuab meie administraatorile kohese signaalina. Lisaks oleksime pidevalt kaugmonitoorinud ja ennetanud enamuse ohtudest ja riskidest.

Seega oleksime säästnud klienti uutest kuludest seadmetele ja vanad oleks saanud tõestada oma töökindlust. Nende eluiga on pikk vaid koos regulaarse hooldusega.

Lisaks oleksime hooldanud kindla tegevuskava alusel ka muud IT taristut. Meie põhitegevus ei ole vaid signaalidele reageerimine ja juhtunud probleemidesse sekkumine, me ennetame neid kindla tegevuskava järgi.

2. Serveri ja IT pargi hooldus pärast garantiiaja lõppu.
RISKID: garantiiaja lõpu (väga inimlik) unustamine, paljude tekkivate proleemide mittemärkamine ettevõtte sees ning probleemide tuvastamine pärast nende tekkimist häirib kindlasti töörütmi.

Kuid ka üksikuna tellitud hooldusteenuse käigus oleksime tuvastanud ja kõrvaldanud enamuse ohtudest ja riskidest ning lükanud edasi uute seadmete ostu. Ka oleks ära jäänud andmete taastamise kulud ja ettevõtte töö seiskumine koos kõige kaasnevaga.

Lisaks oleksime hooldanud kogu IT pargi – arvutitöökohad, teostanud kõik uuendused, monitoorinud turvalisuse taset ja kõrvaldanud kõik muud ohud. Meie teenusega saab kaasa ka adekvaatseid ja säästlikke nõuandeid, mida tulevikus probleemide vältimiseks teha.

Hooldamine on regulaarselt vajalik, seda ei tasuks unustada. Oleme oma töös märganud, et enamus ettevõtjatest mõistab seda pärast ühte suuremat kaost.

Laienda meie ettevõtte näide autohooldusele ja -remondile ja sa mõistad kohe, millest ma räägin.

3 järeldust seoses teostatud tööga:
1. Hooldamata seadmed ja IT lahendused tekitavad kindlasti probleeme – need juhtuvad kõige halvemal ajal.
2. Kahjud ja kulud on etteaimamatud.
3. Hinda kõige hullemat stsenaariumit, kasulik on ennetustöö vastavalt sellele.

 

3 põhjust, miks turvasüsteemide integreerimine jätta IT-firma tööks

Kui müügi- või raamatupidamistarkvara ühendamisel muu infosüsteemiga tekib harva probleeme, siis turvasüsteemidega juhtub sageli, et lahendus, mis peaks likvideerima ühe mure, tekitab juurde teise ja veel suurema. Trumpit on oma töös kokku puutunud olukordadega, kus pärast turvafirma tegevust on kogu firma elu pea peale pööratud. Miks peaks turvasüsteemide ühendamise jätma IT-firmale?

Esiteks: asjatundmatu tegutsemisega on lihtne lõhkuda, ent raske taastada
Turvafirma võib küll hästi hakkama saada sellega, et paigaldab valvekaamerad ja läbipääsusüsteemid, aga selle kõige intergreerimisel ülejäänud infosüsteemiga jäädakse hätta. Paraku on Trumpitil palju kogemusi, kus tuleb käia pärast turvafirma tekitatud segadusi likvideerimas. Näiteks juhtus hiljuti lugu, kus läbikäigusüsteeme paigaldav firma ühendas oma seadmed sisevõrgukappi, kuid tööde käigus ühendati lahti firma muud IT-süsteemid: server, internet, sisevõrk, wifi jm. Nagu selliste asjadega sageli olema kipub, on jama tekitamine kiire ja lihtne, selle likvideerimine aga aeganõudev ja keeruline, rääkimata otsesest kahjust, mida tekitab ettevõttele see, kui infosüsteem ei tööta.

Teiseks: turvasüsteemist võib saada turvarisk
Taas üks näide Trumpiti igapäevatööst: turvafirma paigaldas oma seadmed ja nende seadmete tööks oli vaja firma tulemüüri tunnel tekitada. Paraku turvafirma seda tunnelit teha ei osanud, küll aga oskasid nad tulemüüri kinni keerata – asi, mida mitte mingil juhul ei tohi teha, sest selle tegevusega avatakse kogu firma sisevõrk ja -info ülejäänud maailmale. Kas oskate ette kujutada, mis juhtuks, kui konkurendid pääseksid ühel hetkel ligi kogu ettevõtte infole?

Kolmandaks: kogemata avatud tee viirustele
Riski allikaks ei pruugi olla muidugi mitte ainult turvafirmade töö, vaid kelle tahes oskamatu tegevus, mis on seotud kogu infosüsteemiga. Oleme näinud, kuidas printerit installeerides on ühtaegu tõmmatud arvutisse ka mitmeid viiruseid.

Iga kingsepp jäägu oma liistude juurde
Seda kõike ei maksa võtta lauskriitikana turvafirmade tööle. Me ei kahtle, et kui on vaja valida, milliseid seadmeid turvalisuse, läbipääsu või tuleohutuse tagamiseks on otstarbekas kasutada, siis on just turvafirma see, kellel on ülevaade parimatest võimalustest, samuti kogemus, millist lahendust valida, kuhu mida paigaldada, milliseid ettevaatusabinõusid tarvitusele võtta jne. Aga isegi tippklassi seadmetest ja nende nutikast kombineerimisest pole kasu, kui see kõik oskamatult muu infosüsteemiga ühendatakse ning seejuures mõni muu infosüsteemi osa rivist välja lüüakse. Nagu vanasõnagi ütleb – mitu kokka koos ei keeda head suppi. Laskem igaühel tegeleda sellega, mida ta kõige paremini oskab. IT-süsteeme puudutavad tööd peaksid jääma IT-firmade õlule.

Tark pilv Trumpitist

Trumpiti nutikas pilveteenus võimaldab sul mugavalt andmed arvutiga sünkroonis hoida. Pilveteenus töötab samal põhimõttel nagu näiteks Dropbox ja Google Drive, kuid sel on mitmeid lisaplusse. Järgnevalt leiad Trumpiti pilveteenuste olulisemad eelised ning võrdluse teiste tuntud pilveteenustega.

Miks valida nutikas pilveteenus?

  • Vabastab ruumi arvuti kõvakettal. Saad andmeid turvaliselt arhiveerida ja nii oma arvuti kõvaketta ruumi vabastada. Andmete üleslaadimine ja allalaadimine on kiire ning hõlbus.
  • Salvesta failid otse pilve. Download teenus võimaldab sul faile otse pilve laadida, ilma et koormaksid oma internetiühendust või arvutit. Samuti säästad aega pikkade ja mahukate failide laadimisel ning ei pea faili laadimiseks arvutit lahti hoidma. Saad laadida failid otse pilve, panna arvuti kaane kinni ja tark pilv laeb sinu eest.
  • Ligipääs 24/7. Pääsed igal ajal oma andmetele pilves ligi.
  • Turvalisus. Trumpiti pilveserver on kaistud SSL sertifikaatidega ja viirusetõrje hoiab kõigel silma peal.
  • Mobiilirakendus pilvega ühendamiseks (Android ja iOS). Ühenda oma telefon samuti pilvega, saada pilte ja faile otse pilve või tõmba pilvest faile otse telefoni.
  • Kodulehe majutus. Trumpiti pilveteenust saad kasutada oma personaalse kodulehe majutamiseks.
  • E-posti server pilves. Näiteks kui omad mitut e-maili aadressi, aga sul pole enda arvutile alati ligipääsu või ei soovi seda kaasas kanda, saad lisada oma e-posti kontod tarka pilve ja neid kõigist arvutitest pilve kaudu koos lugeda.
  • Varukoopiad. Kui sul on arvutis mõni oluline programm, andbmebaas või midagi muud, mida tuleks kindlasti perioodiliselt varundada, siis saad seadistada pilve seda sinu eest tegema.
  • Fotograleriid. Saad veebis personaalseid fotogaleriisid moodustada, näiteks ürituste kaupa. Loo kasutajad ja jaga ligipääsu õiguseid, et iga inimene näeks just talle mõeldud ja suunatud galeriisid. Nii on Trumpiti pilveteenus väga sobiv ka fotograafidele.
  • Valvekaamera salvestused. Pilve saad kasutada ka valvekaamera salvestuse sihtkohana.

 

 

Võrdlus teiste pilveteenuse pakkujatega

Trumpit Dropbox Google iCloud Onedrive
Tasuta maht 5GB 2GB 15GB 5GB 15GB
Kuutasuga 5 eur / 50GB 8.25 eur / 1TB 10 eur / 1TB 10 eur / 1TB 10 eur / 1TB
Desktopi rakendus Win/Mac Win/Mac Win/Mac Win/Mac Win/Mac
Mobiili rakendus Android / iOS Android / iOS Android / iOS Android / iOS Android / iOS
Sünkroonimine icon icon icon icon icon
Veebi failihaldur icon icon icon icon icon
Faili jagamine icon icon icon icon icon
Veebigalerii icon icon icon icon icon
Varukoopia teenus icon icon icon icon icon
Lae otse pilve icon icon icon icon icon
Kodulehe majutus icon icon icon icon icon
E-posti klient icon icon icon icon icon
Viirusetõrje icon icon icon icon icon
FTP icon icon icon icon icon
Kiirus piiranguta icon icon icon icon icon
Faili maht piiranguta icon icon icon icon icon
Taastamine varukoopiast icon icon icon icon icon

 

Mida serverite rentimisel silmas pidada?

Kuna tänapäeval on väga suur osa süsteemidest digitaliseeritud, võivad ainuüksi mõneminutilised katkestused serverite töös ettevõttele palju kahju tekitada. Seiskuda võib tootmine, segadus tekkida tarnes ning tegemata jääda müügitehingud. Mida pidada silmas serveri valimisel, et taolisi tõrkeid vältida? Kas server osta või rentida?

Osta või rentida?

Serverite rendil ja ostmisel on mõlemal plusse ja miinuseid. Valiku tegemisel võta arvesse nii organisatsiooni suurust, arengu kiirust, IT-tuge, sobiva ruumi olemasolu serveri hoidmiseks kui ka muid firma tegevusvaldkonnast ja asukohast tulenevaid tegureid.

Miks on serverite rent hea lahendus?

  • Saad töökorras serveri kindla kuutasu eest ning ei pea muretsema ühekordse suure väljamineku pärast.
  • Kui su ettevõttel puudub serveri jaoks vajalik tarkvara, saad selle koos serveriga rentida.
  • Koos serverite rendiga saad tellida ka halduse ja monitooringu, mis tähendab kindlust serverite ja oluliste teenuste töös, vigade ennetamist ning nende tekkimise korral kiiret tegutsemist. Näiteks rendi tasu Trumpitis sisaldab nii serveri haldust, monitooringut, varukoopiaid kui ka IT-spetsialistist tugiisikut.
  • Serverit rentides saad valida, kas majutad seda teenusepakkuja serveriruumis või lased paigaldada oma ettevõttesse.
  • Serverite rent on paindlik lahendus. Kui sinu ettevõte kasvab, saad vajadusel renditud serverit täiendada või võimsama vastu välja vahetada. Kui ostetud serveri puhul tähendaks see suurt ühekordset kulu, siis rendi puhul võib kaasneda vaid kuutasu suurenemine. Samuti saad tehnoloogia uuenedes suuri kulutusi tegemata muutustega kaasas käia.
  • Serverite rent sobib iga suurusega asutustele.

Miks on serverite soetamine hea lahendus?

  • Kui sul või ettevõtte töötajatel on vajalikud teadmised serveri halduseks, sobivad tingimused serveri majutamiseks ning pidevat serverite uuendamist pole vaja, võib mitmeks aastaks serveri soetamine pikas perspektiivis tulla soodsam kui rentimine.
  • Serveri ostu korral võid olla täiesti kindel, et kontroll serveri üle on sinu kätes. See tähendab, et võid serveri seadistada ja sinna tarkvara installeerida täpselt oma eelistuste järgi.

Pööra tähelepanu monitooringule ja serveri majutamise tingimustele

Serverit rentides kontrolli kindlasti teenusepakkuja tausta: kui kaua on ettevõte tegutsenud, kas neil on tööl kogenud IT-spetsialistid või hoopis osavad müügimehed, millised tingimused on neil serverite majutamiseks ja kas nad pakuvad tuge vajalikus piirkonnas. Kui serverite rentijal on ettevõtte enda spetsialistid halduse ja monitooringu ning vajadusel vigade kõrvaldamisega tegelemiseks, on probleemidele reageerimine kiirem.

Miks tasub uurida serveri majutuse tingimusi?

Korralik serveriruum peab tagama kõigi seal olevate süsteemide ja seadmete töö ööpäevaringselt ja seda sõltumata ümbritsevatest tingimustest. See tähendab, et ruumis on alati seadmete tööks optimaalne temperatuur, on vajalikud seadmed voolukatkestuste ärahoidmiseks ning tagatud on ruumi turvalisus.

Näiteks Trumpiti serveriruumid on konditsioneeritud ja õhuniiskus on reguleeritud nõutud tasemeni. Olemas on ka varu automaatika süsteem, juhuks kui esimeste jahutussüsteemidega mingi tõrge peaks tekkima. Lisaks on serveri riistvara kaetud SLA lepingutega.

Alternatiiviks või täienduseks pilveteenused

Privaatserverite rendi ja soetamise aina populaarsemaks alternatiiviks on pilveteenused. Tihtipeale privaat- ja pilveserver ka täiendavad teineteist. Näiteks hoiab privaatserver ettevõtja jaoks olulisi teenuseid töös ja live’is ning samas kõrval pilveserverit kasutatakse varundamiseks või failide jagamiseks.

Vaata ka: Serveri haldus Trumpitilt

Arvuti puhastus muudab masina kiiremaks ning töökindlamaks

Üks neist töödest, mida arvuti juures regulaarselt peaks tegema, on arvuti puhastus mittevajalikest failidest, aga ka tolmust. Kui sulle tundub, et arvuti on muutunud liiga aeglaseks, siis enne kui hakkad uut arvutit ostma, proovi olemasolevat masinat puhastada.

Mittevajalikest failidest puhastamine

Mittevajalike failide all peetakse silmas mitte neid tekste, tabeleid ja fotosid, mida sa tööks enam ei vaja, vaid ajutisi faile, mida arvuti on loonud näiteks siis, kui avatakse e-posti faile või veebilehekülgi, laaditakse alla tarkvara jne. Need failid ei sisalda niisugust informatsiooni, mille puhul võiks olla oht, et äkki kunagi läheb neid siiski tarvis. Küll aga võtavad nad märkimisväärselt palju kõvakettaruumi. Soovitav on ajutiste failide eemaldamine ette võtta korra kuus.

Registri puhastamine

Kui arvuti käivitub tavalisest aeglasemalt, võib põhjus olla selles, et registrisse on kogunenud palju ebavajalikku infot. Register sisaldab teavet rakenduste avamise, sätete, kasutaja­profiilide jms kohta, ent vanade programmide sisendid võib ära kustutada.

Ebavajalike programmide eemaldamine

Arvutis võib olla palju niisuguseid programme, mis on sinna pandud tootja poolt või mida sa oled ainult korra proovinud ning siis loobunud. Kui oled programmi prügikasti visanud, siis ei ole see veel arvutist kadunud, programmi eemaldamiseks on vaja spetsiaalset tööriista.

Kõvaketta fragmenteerimine

Kui teed mõnes failis muudatuse, siis salvestab arvuti selle suurimasse kõvakettal olemas­olevasse ruumi. See tähendab, et iga kord, kui soovid seda faili kasutada, peab arvuti selle üksikute osade leidmiseks läbi vaatama kogu kõvaketta. Korra või paar aastas peaks ette võtma kõvaketta fragmenteerimise ehk tihendamise, millega failid tõstetakse ühte kõvaketta osasse kokku.

Tolmust puhastamine

Arvutit jahutav õhk sisaldab alati tolmu jm prahti (jaa, isegi siis, kui ruumi korralikult koristatakse!) ning aja jooksul ladestub see arvuti ventilaatorite ning radiaatorite vahele. Arvuti puhastus tolmust on töö, mida me ise ette võtta ei soovita, sest on oht, et tolmurullid satuvad ventilaatori vahele ning asi läheb hullemaks, kui see enne oli.

 

Tavaline tolmuimeja ei ole väga hea vahend arvuti puhastamiseks, sest staatiline elekter võib arvutit kahjustada. Selle asemel tuleks kasutada suruõhuballooni, millega ettevaatlikult tolm ära puhutakse.

Kui sul on leping arvutitöökoha halduseks. siis teeme selle kõik sinu eest ära, nii et sinul pole vaja oma tööd katkestada.

Meie jaoks pole IT-teenus ainult masinate korrashoid, vaid ka inimestega suhtlemine

Levinud ettekujutuse järgi on IT-spetsialist inimene, kes räägib võõrastest terminitest kubisevas keeles arusaamatutest asjadest või on üldse vait, eelistades istuda omaette kuskil hämaras toanurgas. Meie IT-teenus on üles ehitatud nõnda, et iga tellija (eeltead­mistest sõltumata) saab aru, mida ja miks me soovitame teha.

Kas tuttav „patsiga poiss“ siis ei sobi?

Need ettevõtted, kellel seni pole arvutitega suuremaid probleeme olnud, võivad IT-teenusest kuuldes õlgu kehitada: ma tean ühte tegelast, ta on arvutite alal kõva käsi, kui tarvis, siis ta tuleb ja aitab. Aga mida ette võtta siis, kui probleem tekkis nädalavahetusel või ajal, mil tuttav on sooja mere ääres puhkamas? Kui ta ütleb, et just hetkel on nii palju tööd, et ei täna ega homme ega arvatavasti ka ülehomme ta teie murega tegeleda ei jõua? Ja kas ta annab garantii kõigele, mida teeb?

Mitte ainult õnnetuste jaoks

IT-teenus peab muidugi olema kättesaadav igas olukorras, aga heal tasemel IT-spetsialist peab oskama probleeme ette näha ning ära hoida. Tõsi, on asju, mille vastu ei saa end kaitsta, ent suurem jagu probleeme on regulaarse hooldamisega ennetatavad või vähemalt on kõigest vajalikust olemas varukoopiad, nii et katastroofi ei järgne.

Uued ärivõimalused

Ent IT-teenus ei peaks piirduma üksnes õnnetuste likvideerimise või ennetamisega. Mida vähem on ettevõtte juhil kogemusi arvutite ning digimaailmaga, seda rohkem vajab ta nõu, kuidas saaksid kliendid saaksid kasutada kõiki neid võimalusi, mida nad ootavad, ning arvutid ja programmid oleksid sellised, mis just selle äri juures kõige otstarbekamaid lahendusi pakuvad. Alati ei tähenda see sugugi, et tuleks osta moodsamaid seadmed ning võtta kasutusele laineid lööv muudatus e-keskkonnas. IT-teenus aitab analüüsida võimalusi sinu äri vaatenurgast ning tihti hoiab kokku raha sealt, kust ei paista, et kulutus ennast tasa teeniks.

 

Meie IT-teenus sisaldab:

 

  • ülevaate koostamist ja pidevat täiendamist ettevõtte arvutite riist- ja tarkvarast ning vajadusel soovitusi selle uuendamiseks
  • regulaarset hooldust
  • andmekaitset (viirusetõrje, varukoopiate tegemine)
  • kiiret reageerimist õnnetuste korral

 

Lisaks pakume pilveteenust, kodulehe majutust, kodulehe sisuhaldust jm.

Kellele sobib pilveteenus?

Pilveteenuse eelistest oleme oma blogis juba kirjutanud: 5 põhjust, miks pilveteenus on parim viis andmete hoidmiseks. Täna vaatame, mis ettevõtted pilveteenusest enim kasu saavad.

1. Alustav ettevõte

Äsja asutatud ettevõttel on harva raha laialt käes, sellepärast tuleb hoolega kaaluda, millised kulutused on hädavajalikud ning millega kannatab oodata. Pilveteenuse kasutamine tähendab, et loobuda saab nii serveri kui selle tarkvara ostust, samuti pole ohtu, et ootamatu vea korral kulutused veelgi suurenevad. Ainus, millega tuleb arvestada, on kindlaksmäärtud kuutasu.

 

Firmat asutades on raske ette näha, kui suureks võib see kasvada poole aasta või aastaga. Pilveteenusega on võimalik serverimahtu igal hetkel juurde osta. Alustava ettevõtja jaoks on endastmõistetav, et tööpäev ei kesta kellast kellani, vaid nõuab tähelepanu igal hetkel. Pilveteenus annab võimaluse ühiselt töötada ka siis, kui üks on suvekodus, teine laevareisil ja kolmas komandeeringus teisel pool maakera.

2. Ettevõte, mis peab olema avatud 24/7

Olgu tegemist e-poe, turvafirma või meediaväljaandega – kõigile, kelle jaoks on oluline, et serveriteenus oleks kõikjalt ligipääsetav, pidevalt kättesaadav ja turvaline, on pilveteenus parim lahendus.

3. Rahvusvaheline ettevõte

Ühiselt ligipääsetavad ja täiendatavad dokumendid, aadressid, kliendihaldusprogrammid ning ajakavade kalender võimaldavad mugavat koostööd teha ka siis, kui harukontorid asuvad laiali üle maailma ning töötavad väga erinevates ajatsoonides.

 

Kõigi kasutajate poolt reaalajas tehtavad ettepanekud, muudatused ja küsimused on väga otstarbekad ka siis, kui ühe asja kallal töötab palju inimesi ning kõigile asjade viimasest seisust ülevaate saatmine näiteks meiliga oleks koormav nii saatjale (kas kõik hiljutised muudatused on sisse viidud?) kui vastuvõtjale (mitmes versioon see juba on?).

4. Arvutikauge ettevõte

See võib esmapilgul olla üllatav, kuid jah, pilveteenus sobib väga hästi neile firmadele, mis tahavad keskenduda oma põhitegevusele ega soovi IT-valdkonda sukelduda. Neile piisab teadmisest, et pilveteenus on kõige töökindlam lahendus, seal liikuvad andmed on krüpteeritud, regulaarsed varukoopiad olemas, andmekaitse tagatud, professionaalne klienditugi iga kell kättesaadav, serveri toimimise eest hoolitsevad asjatundjad, serverid ise paiknevad Eestis ning on kaitstud kõigi mõeldavate füüsiliste rünnakute eest.

Kellele sa helistad, kui arvuti remont on hädavajalik?

Kui arvuti ootamatult töötamast lakkab, toob see kaasa palju segadust: mis nüüd peale hakata? Kui palju arvuti remont maksma läheb? Kuhu arvuti viia tuleks? Kust leida aeg, et sinna sõita?

 

Stress on niigi laes, sest pole teada, mis juhtus, ja kõik need muud probleemid veel lisaks…

Lahendus on lihtne – arvutitöökoha haldus

Arvutitöökoha haldus tähendab, et meie spetsialist tegeleb kõigega, mis arvutialaseid teadmisi nõuavad:

 

  • hoolitseb seadmete korrasoleku ja nõuetekohase hoolduse eest
  • probleemi tekkides remondib seadmeid kohapeal või viib remonti ja toob asendusarvuti, et sina saaksid edasi töötada
  • teeb andmetest varukoopiad
  • annab nõu tarkvara soetamisel, hoolitseb viirusetõrje eest
  • oskab soovitada, millised arvutid ja lisaseadmed on sinu jaoks parima hinna-kvaliteedi suhtega
  • vastab kõigile sinu arvutialastele küsimustele.

 

Sisuliselt on tegemist sinu IT-mehega, ainult et töötasu pead talle maksma vaid siis, kui tõesti midagi vaja teha on. Sinu arvutihaldur on kursis, millised arvutid sul on ja millal neid viimati hooldati, ning tänu sellele saab ta kiiresti aru, milles probleem olla võib. Tihti õnnestub kaug­haldusega probleem kiiresti kõrvaldada, ilma et halduril oleks vaja kohale tullagi. Kui arvuti tõepoolest remonti vajab, siis teame täpselt, kuhu see viia, et saada parim töö sobivaima hinnaga. Arvutitöökoha haldusest loe täpsemalt siit: Arvutitöökoha haldus.

Probleemide ennetus on lihtsam kui arvuti remont

Sülearvutile on vaja hooldust teha vähemalt korra aastas. Füüsilise hoolduse käigus arvuti puhastatakse ning vahetatakse välja osad, mis ilmutavad väsimuse märke. Tarkvarahoolduse käigus eemaldatakse viirused, kustutatakse ajutised failid ning rämps- ja reklaamitarkvara.

 

Lauaarvutit peaks hooldama korra kahe aasta jooksul. Hooldamata arvuti muutub aeglaseks ning hakkab undama. Ka lauaarvuti tarkvara vajab hooldust.

 

Tingimata on vaja mõelda ka selle peale, et kõigist andmetest tehtaks korrapäraselt varu­koopiaid. Ehkki andmete taastamine on enamasti võimalik, tähendab see siiski suuremat või väiksemat aja- ja rahakulu (ning muidugi stressi). Andmete hoidmisest ja taastamisest võib lugeda siit: Andmete taastamine on peaaegu alati võimalik!

Leia omale IT-spetsialist enne, kui häda käes

Öeldakse, et rumal õpib enda, tark teiste vigadest. Oma IT-spetsialisti leidmise tähtsaim põhjus ei peaks olema see, et siis on, kes hädaolukorras appi tuleb. Tasemel IT-spetsialis suudab probleeme ennetada.

Regulaarne hooldusteenus hoiab ära enamiku probleeme

Õnnetust ära hoida on kordades lihtsam ja odavam kui pärast tagajärgi likvideerida. Meie IT-spetsialist oskab soovitada, milliseid seadmeid osta, millal tarkvara uuendada jne. Ta hoolitseb selle eest, et kõigist andmetest tehakse varukoopiad, et arvutitesse paigaldatakse tõhusad viirusetõrjeprogrammid, et arvuteid puhastatakse korrapäraselt ning probleemsed detailid vahetatakse õigel ajal välja. Meie pakutavast arvutihooldusteenusest saad lähemalt lugeda sellest artiklist: Regulaarne arvutihooldus tagab ettevõtte küberturvalisuse.

Kaughaldus lahendab probleemi paari tunni jooksul

Suurem osa arvutitega ette tulevatest probleemidest on võimalik lahendada kaughalduse korras. Arvutitöökoha haldusest oleme pikemalt kirjutanud siin: Arvutitöökoha haldus. Kui kaughaldusega probleemi lahendada ei saa, siis tuleme kohale ja viime seadme remonti. Seejuures tagame, et kõigist andmetest saavad tehtud koopiad, nii et igapäevases töös suuremaid takistusi tekkida ei tohiks. Arvutite parandamisest kirjutasime siin: Kiire ja efektiivne arvuti parandus.

Anname nõu arvutipargi uuendamisel

Sinu vajadustega kursis olev IT-spetsialist oskab anda parimat nõu, kui plaanid arvuteid, servereid, printereid, monitore, tarkvara vms juurde osta. Kuigi me tegeleme ka ise arvutite müügiga, ei ole vaja karta, et IT-spetsialist teile tingimata meie poolt vahendatavaid kõige kallimaid mudeleid hakkaks soovitama. Meie jaoks on IT-teenused põhitöö ning arvutite müük teisejärguline; kindlasti ei pane me oma usaldusväär­sust proovile sellega, et pakume kliendile ühekordse müügitehinguga asja, mida tal tegelikult vaja pole.

Oleme olemas 24/7

Kui klient soovib, siis võime lepingusse panna punkti, et oleme tema jaoks olemas iga päev ja iga kell. Olukordi, kus IT-spetsialistil on vaja kohale tormata keset ööd või suurel riigipühal, ei tule küll sageli ette, ent paar korda aastas siiski juhtub, et ettenägematu õnnetuse, näiteks ülemise korruse veeavarii tõttu on iga minut kallis.

Esindus kuues linnas

Trumpiti IT-spetsialisti teenused on kättesaadavad:

  • Tallinnas
  • Tartus
  • Pärnus
  • Viljandis
  • Kuressaares.

Miks on parem Apple’i remont ette võtta meie juures, mitte esinduses?

Põhjus on väga lihtne: meie juures on see tunduvalt odavam, aga töö saab tehtud sama hästi. Kuidas see võimalik on?

Trumpit on Apple’i ametlik edasimüüja

Apple’i remondi odavam hind ei tule sellest, et kasutame kahtlase kvaliteediga osasid või iseõppinud hooldajaid. Kõigil meie töötajatel on erialane sertifikaat ning me tegeleme Apple’i toodetega juba aastast 2009. Kasutame ainult originaalvaruosasid.

 

Remondime järgmisi Apple’i seadmeid:

  • Sülearvutid (MacBook, MacBook Air, MacBook Pro)
  • iPhone
  • iPad
  • iPod.

 

Trumpiti müügiinimesed tegelevad ka Apple’i toodete hooldusega ning tänu sellele teavad täpselt, mida lubada ja milline lahendus kliendile kõige otstarbekam võiks olla. Meie kogemusest Apple’i toodete müügi ja remondi vallas võite täpsemalt lugeda siit: Apple’i toodete müük, garantii ja tehniline tugi.

Millest siis ikkagi suur hinnavahe ametlike esindustega?

Hinnaeelist saame pakkuda tänu sellele, et meie tõepoolest remondime tooteid, mitte ei asenda üht osa teisega. Ehkki esimesel hetkel tundub, et remont peaks ju olema töömahu­kam ning seetõttu kallim kui ühe varuosa asendamine teisega, selgub väga sageli, et varuosa maksab kordi rohkem kui vea likvideermine. Meie praktika näitab, et üheksal juhul kümnest ei ole vaja midagi asendada.

Loomulikult anname enda tööle ka garantii, nii et pole vaja karta, nagu tähendaks remon­ti­mine üksnes ajutist hädalahendust.

Levinuimad probleemid on vedelikukahjustus ja mahapillamine

Apple’i tooted on üldiselt väga kvaliteetsed ning pidevat parandamist ei vaja. Kuidas tagada seadme pikk eluiga, sellest oleme kirjutanud siin: Apple’i hooldus: 4 tegevust Maci töökorras hoidmiseks.

Kõige sagedasemad mured on need, mille kasutaja ise kogamata on põhjustanud: kas läheb kohvitass ümber või kukub asi maha. Iseäranis vedelikukahjustuse korral on oluline kiiresti reageerida, sest nädalateks seisma jäänud arvutis hakkab levima hallitus.

Vastus järgmisel päeval

Hiljemalt järgmisel päeval pärast seadme kättesaamist oskame öelda, mis Apple’i remont maksma läheb. Hinnaarvutamisel aluseks on tööle kuluvate tundide arv.

Kliendile anname selleks ajaks, kui Apple’i remont kestab, tasuta Apple’i asendusarvuti – kes kord Apple’i kvaliteediga on ära harjunud, ei taha sellest päevakski loobuda: Miks meeldivad tarbijatele Apple’i tooted?.